princess Luv

Wednesday 18 January 2012

Lemahnya Aku

Kesakitan semalam yang aku rasa, masih senggal menusuk-nusuk tulang ku. Aku lemah melawan kesakitan ini. Pulang sahaja dari kerja semalam aku terus landing tidur. Badan terasa sakit sangat sampai menusuk ke tulang, aku letih dan lemah sangat. mata pun sukar ku buka. Padahal semalam aku mahu tengok drama bersiri Vanila Coklat. Aku pasrah dengan sakit yang tiba-tiba datang tanpa menunjukkan apa tanda atau silap makan ku...

Hari ini aku kuatkan semangat untuk bangun kerana aku harus pergi kerja. Aku masih lemah macam semalam namun kesakitan semalam tidaklah menjalar ke hari ini. Cuma sekarang terasa anak-anak kesakitan itu sahaja. Kerja-kerja aku buat ala-ala kampung aja... tidak terlalu berat hari ni, aku cuma melakukan kerja-kerja yang penting dan yang harus di ambil tindakan segera!

Namun kesakitan yang datang ini mengguji kesabaran c luv... bukannya apa semalam jam 12 am aku kejutkan dia untuk meminta urut. Kesian c luv ba... melayan sayangnya ini.. sanggup juga bangun biarpun mengantuk... ye la time sekarang lah seronok bermanja-manja dengan c luv, lagipun c luv jenis yang prihatin... aku faham perangai buah hati ku ni... Thanks... luv kerana membuat aku lena tidur semalam...

Semalam tidak sama dengan hari ini...aku bersyukur, walau pun kesakitan semalam membuatkan aku lemah bagai orang yang tidak bermaya, namun pagi ini Allah memberi aku peluang lagi untuk meneruskan kehidupan aku. Aku masih bernafas lagi... Alhamdulilah.... syukur.... Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang..... 

0 comments: