princess Luv

Friday 6 January 2012

Jumaat Pertama di Tahun Baru 2012

Jumaat pertama di Tahun Baru 2012
Jumaat di tahun baru ini terasa seperti biasa, seperti dahulu biarpun sudah melangkah ke tahun baru. Semoga hari ini aku bersemangat untuk melakukan kerja-kerja aku yang mula aku selesaikan. Pagi aku sungguh ceria, buka sahaja mata bibirku mengukir senyuman apabila mendengar siulan burung-burung yang bersahut-sahut. Jarang juga aku mendengar burung-burung berlagu-lagu riang macam tu. Ye lah tinggal dekat taman Tun Fuad memanglah banyak burung hehehe.... aku terhibur mendengar siulan burung-burung sehingga aku rasa pagi ku sungguh menyenangkan... waa... aku awal bangun dari c luv, ye lah semalam aku tidur awal sebab mengantuk sangat. awalkah! jam 12 malam hehehehe.... aku macam biasa bertemankan baby yang baru aku kenal (novel) setelah baby yang sebelum ini puas sudah mendapat belaian aku. Itulah kerja aku jika aku tidur lewat.

Di tempat kerja, banyak juga kerja yang menunggu setelah kerja0kerja tahun lalu ku bereskan. Namun ada pula yang tertinggal rupanya, semoga semangat aku tidak patah dan teruskan memikul amanah yang telah di tugaskan. Ye lah... kerja tidak pandai berkurang malah bertambah sahaja... tak pa ada pepatah mengatakan anggaplah "Kerja itu satu ibadah"... itulah tanggungjawab yang harus kita semua terima. Lagipun aku senang dan bersyukur dengan apa yang di amanahkan untuk aku... dan aku tidak akan patah semangat dan akan terus melangkah... ceh wa.... semangatlah pula.... hehehehe....

Semalam di rumah, adik minta tunjuk buat rumusan karangan. Aku hairan kenapa dia pegang dahi dia macam ada masalah. Aku tanya kenapa dia macam ayam berak kapur... hehehe.... rupa-rupanya rumusan itu bertajuk " sikap ibu bapa membentuk keluarga bahagia". Aku faham kenapa dia tidak mampu berfikir... di teringat arwah mama lah tu... Aku terus beri semangat dan buah fikiran untuk dia terus tabah serta bersemangat untuk menyiapkan tugas sekolahnya. Akhirnya dia dapat juga lakukan... Syabas! adik ku....

Apapun aku bersyukur pada Tuhan kerana memberikan aku Kebahagian ini...
Aku akan terus melangkah Aura-Mu di hati ku
Biar sederhana namun indah dipandang dan nikmat di rasa....

0 comments: