princess Luv

Sunday 8 January 2012

Air Mata Rindu karya Pitteriah Abdullah

Kekasih tuliskan namaku di setiap nadimu....
Kekasih lukiskan lah wajahku di setiap ronga nafas mu....
Sinopsis
Disebabkan tamakkan harta dan kekayaan yang di miliki Datuk Dahlan, Datin Cantara sanggup merampas cinta suci Nora John Abdullah, iaitu ibu kandung Danial Akmal terhadap Datuk Dahlan. Pada malam pernikahan Danial Akmal, dia telah di tembak dan Eryna Izzati pula telah hilang ingatan. Setelah pulih dari koma, Eryna Izzati tidak mengenali Danial Akmal dan cintanya berubah kepada Amir Ridzuan. Namun, Danial Akmal tetap menanti Eryna Izzati agar kembali kepadanya. Datin Cantara dan anak angkatnya Shirly telah mengupah orang membunuh Eryna Izzati. Apakah yang terjadi kepada Eryna Izzati? Dapatkah Danial Akmal menerima musibah ini?

Cnta sesama manusia bukannya kekal selamanya. Cinta kepada Allah yang kekal abadi. Danial Akmal harus belajar menerima kenyataan tentang perkara ini, barulah hidup kembali tenang. - Nora John Abdullah

Sepinya hidup tanpa Eryna Izzati di sisi, itu yang di rasakan. Sengsaranya hidup tanpa mendengar suara dan gurauan manja Eryna Izzati. Di mana Eryna Izzati? Benarkah sudah pergi meninggalkan dirinya seperti yang di khabarkan di dalam akhbar dua tahun yang lepas? - Danial Akmal Datuk Dahlan

Andainya mereka tahu keadaan aku, apakah mereka akan menerima aku semula? Apakah mereka mahu memaafkan segala kesalahanku, sedangkan ketika celik pun orang sudah teramat marah. Lagipun aku bukannya isteri Danial Akmal lagi. - Eryna Izzati Bashir

Me  :  Opening novel ni aku sangat teruja dengan permulaan yang menunjukkan betapa deritanya Danial Akmal menanggung rindu pada isteri yang telah tiada sehingga dia sanggup mati kerana rindu. lantas aku ingin sangat untuk mengetahui kenapa dan rahsia di sebalik kesakitan yang Danial Akmal tanggung... Aku terharu dengan cinta yang terlalu mendalam dalam watak Danial. Kesengsaraan dia menanggung rindu membuatkan aku teringat pada seseorang. hehehe yang pastinya... bukan kisah aku! Yelah macam serupa pulakan... teringat masa tinggal di kepayan pula... 

Bila di pertengahan cerita, terkejutlah pula dengan perubahan sifat Danial setelah berjumpa kembali isteri tercinta yang di sangka telah pergi menemui ajal. Wow... bahaya juga novel ni, hehehe bukannya apa... Danial sanggup sentuh isteri dia biarpun isterinya belum merelakan itu semua berlaku. Macam merogol pula kan... hehehe.... aku mula makin serasi dengan novel ni. Tapi bila part-part yang dorang serasi dan mula bercinta aku mula rasa dingin pula. Aduiiii..... ye lah aku pantang kalau part-part keras kepala dan api lawan api huhuhu... hehehe mencabar kesabaran aku meneruskan pembacaanku... namun aku teruskan juga mengkaji! Danial yang mahu isterinya ikut cakap dia sahaja kerana dia suami... manakala si isteri juga keras kepala dengan dunia sahaja... sabar ja aku... aku suka part-part kontra... kalau seorang pemarah seharusnya seorang lagi penyabar... supaya aku boleh belajar dari sifat penyabar watak... hehehehe ye la kekadang aku ni kurang sabar... selalu suami sahaja yang pujuk... tapi aku teruskan juga meneroka novel ni...

Apapun syukurlah aku mampu menghabiskan lembaran novel ni sehingga the end.... ending pula aku suka dengan kebahagiaan Deeja dan Amir. aku suka kesabaran mereka...Merpati Putih... Aku suka dengan tajuk novel ni.... "Air Mata Rindu"... tapi belum cukup untuk membuatkan aku terharu dan sedih... belum ada setitik pun airmata aku mengalir dan belum cukup rindu yang boleh membuat aku rasa teringat-ingat dan tersayang-sayang... biasanya kalau aku terlalu teruja sangat dengan apa yang aku suka, bila di pejabat aku akan rindu, bila pulang dari kerja aku terus mengadapnya hilang penat bila metatapnya terus... seperti Novel "ASST? dan Suami Yang Kubenci".... Aku mahu Rasa begitu.... bila di rumah pula aku masih rindu untuk mengadapnya.... terkadang membuatkan aku terikut-ikut dengan watak perwatakan yang aku suka...  gilak! hahaha

 buy : 19.12.2011 (sabtu) 1B
baru start baca - 09.01.2012 (isnin)
Habis : 13.01.2012 (jumaat) - 8.30pm
1-661 m/s


** Bintang

Rindu ku tetap bertalu biar mimpi ngeri itu menganggu....

0 comments: