princess Luv

Friday 10 February 2012

Prince Charming karya Ratu Bulan

Dia memang tak romantik ,
Tetapi bila dia romantik,
Orang lain pun boleh angau....
Sinopsis

Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya kerana gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charmin-carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan carta Prince Charming. 

"Sumpahan Puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri Bunian? Puteri Lindungan Bulan?"

Desakan daripada Sofea membawanya ke kelab bola sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang di cari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang sendiri depan aku dan cakap, sayalah yang menyelamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus mukasurat semata-mata nak cari Prince Charming.

Antara Rezza, Fiq, Nazrul, Hayrul dan Najmi, siapakah Prince Charming yang sebenar? Atau bukan dalam kalangan mereka? Ada apa dengan Carta Prince Charming? Siapa yang membuatnya? Apakah misteri di sebaliknya? Benarkah sumpahan itu benar?

Me  : ( 09.02.2012 ) khamis ~ Cantik tajuk....??? cantik juga nama penulisnya... namun aku belum menyelami dalaman novel ini.... perjalanan akan bermula 2morow...
( 12.02.2012 ) ahad ~ Novel ni sungguh funny... sangat suka jalan cerita yang funny romantik. Penulis pandai membangunkan setiap watak-watak yang dia wujudkan, sure sangat tersusun dan mudah di fahami. Kalau aku di beri tugas seperti Nurul watak yang di wujudkan penulis pasti aku akan berasa gilak melayan karenah-karenah jejaka bola (prince charming) yang nakal entah bagaikan apa... hehehehe.... novel ini ada mewujudkan perkongsian jasad dalam dua nyawa... wow memang aku muskil mula-mula membaca sehingga aku tertanya-tanya apa misteri yang penulis ingin timbulkan dan siapa Nazrin? yes... memang tersampai ke jantung ku penulisan ni... Aku suka persahabat yang terjalin di antara mereka, dan percintaan antara Nurul dan Nazrul mereka funny sangat sampai aku ingin mengetahui kisah mereka dari plot ke plot dan yang lebih aku juga tidak sabar-sabar menantikan bab Nurul dan Nazrul. Mereka tak romantik tetapi tetapi cukup mencuitkan pabila dorang sudah mula bertengkar dengan perkara-perkara yang remeh tetapi mereka tetap mempunyai keserasian dari segi hati. Hahaha itulah Cinta!
Sifat Rezza dan Fiq juga mengetar aku untuk terus mengenali mereka. Watak yang cantik di wujudkan oleh penulis membuatkan aku tertanya-tanya tentang hero novel ini 'siapa sebenarnya?'... terasa semua watak prince charming ini adalah hero... Novel ini juga secara tidak langsung mewujudkan minat kepada sukan bola sepak. Seperti cerita drama korea BOF- boys over flowers... Macam sama tapi ada kelainan juga melalui tatasusila kemelayuan... Kebijaksanaan Sofea juga membuatkan aku terfikir, aku ingin menjadi teman seperti Sofea yang setia dan sentiasa memahami rakannya... Memang aku tak rugi memiliki novel ni. Thanks for 'Fajar Pakeer' kerana aku mampu memilih dan membeli dengan mudah di laman mu.... aku akan terus bersama mu...  



Buy : 18.01.2012 ( rabu ) by Pos laju
Start  : 10.02.2012 ( jumaat )
Finish : 12.02.2012 ( ahad ) 4.30 am
1- 496 m/s

Cinta dia bukan kerana dia romantik
Cinta dia bukan kerana dia comel
Cinta dia bukan kerana dia glamour
kenapa cinta dia?
Tulus! itulah dia...


9 comments:

Fadleena J. Noo said...

Baca sinopsis novel nie... Menarik... Nanti akak cari nie novel di Lahad Datu.. Mun ada... Huhuhuhu... Mo mulanya balik pembacaaan novel nie.. Siap la 'lucky'... Self service... Hahahaha

itumatahariku said...

hahaha... wllcoming.... hobi ni sangat gilak klu di layan.. jangan pula sist terlupa layan c 'lucky', nanti majuk pl dia.. hehehe... o ya, prince charming ada ka d sana sist... muskil pula aku sbb aku pun beli melalui on9.. harap2 d sana sist dapat byk pilihan ya... semoga njoy dgn hobi yg lama d tgglkan... hehehe luv u

katakkecik said...

Sinopsis memang best menarik perhatian untuk mengetahui sepa price charming tu..mesti di cari novel ini..TQ Dear sebab kongsi sinopsis novel ini..

itumatahariku said...

klu di KL senang cari darling tapi kalau di sabah x tau lg sbb ni pun aku beli melalui on9... memang lucu2 story ni darling... aku sampai ketawa mcm org x siuman bila baca novel ni. time ni aku da nak ending baca novel ni... i think i give 4 stars for it... Luv it!

itumatahariku said...

@Princes Diariesiiii

Unknown said...

Baru nak baca ni,preview cantik ..
5bintang untuk preview ..

Unknown said...

Ya x rugi mbeli novel ni

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Nurhidayah said...

Ada lg tak novel ni?