princess Luv

Saturday 24 December 2011

9 Nyawa Karya Ramlee Awang Murshid

 Mata Hati Tidak Pernah Berdusta.....

Sinopsis
INTAN SURYANI
Berkali-kali dia koma dan kemudian dia sedar semula..... menyebabkan mamanya percaya bahawa dia mempunyai 9 Nyawa berdasarkan sebuah mimpi. Dihitung jumlah 'nyawa' yang di ambil daripadanya, lalu mengundang trauma. Sungguh dia tidak percaya.... ketika koma, rohnya menyaksikan jasad sendiri yang terbujur kaku.

HAKIM
Si buta lagi yatim piatu ini menyara adiknya dengan penuh tanggungjawab. Hatinya sungguh luhur. Sesiapa saja akan terusik melihat keikhlasannya. Anugerah TUHAN... mata hatinya lebih 'celik'. Dia bisa mendengar suara mereka yang berada di sempadan, antara hidup dan mati.

Mereka berdua bertemu jua.... di alam paranormal. Pertemuan itu merungakai sebuah kisah di sebalik cerita. Kejutan demi kejutan yang tidak di sangka-sangka terungkai. Dan satu persoalan lain oula muncul - mengapa mereka tidak di pertemukan lebih awal?


me : Sesiapa yang belum beli novel ni... mereka sangat rugi.. kerana novel ini sangat best.. ia mengajar kita tengan erti KESABARAN dan KETULUSAN... dimana penulis mengeluarkan watak c buta dalam penulisannya... memang hebat dan best sangat... semangat, ketabahan, daya usaha dan keistimewaan semua ada dalam novel... sapa yang belum beli... dapatkan lah di kedai-kedai buku dan aku yakin anda sukar untuk mendapatkannya sekarang sebab novel ini lama da keluar... apapun ini sahaja yang dapat ku katakan setelah membaca novel ini... BEST!!!

**** (4) bintang Dari 5 bintang...
Luv It...

1 comments:

itumatahariku said...

nama watak dalam novel ni sama pula dengan aku hehehe cuma aku lily suryani dan watak dalam novel ni intan suryani...