princess Luv

Sunday 25 March 2012

Lafazkan Kalimah Cinta Mu Karya Siti Rosmizah

Besar kesalahanku, Besar lagi keegoaanmu...
Berkali ku beri alasan, Berkali-kali kau menolaknya
Kau inginku menyalakan, diri ini bagai lilin....
dan terbakar oleh perbuatanmu....
                                                                                              Sinopsis
Tengku Aqilah, seorang anak yang di sisih oleh bapa kandungnya sendiri. 13 tahun Tengku Aqilah hidup di perantauan membina kehidupannya seorang diri. Kepulangannya ke pangkuan keluarga telah membuka tirai luka dalam hidup.

Tengku Natasha yang tidak pernah padam api dendam terhadap adiknya, telah menggunakan tiket sebagai anak kesayangan Tengku Hisham, memperlekehkan Tengku Aqilah dengan memberi Tengku Aqilah jawatan sebagai seorang penyambut tetamu merangkap Tea Lady di syarikat milik keluarga mereka. Demi menangih seorang bapa Tengku Aqilah akur jua.

Tengku Ryan Ameer, jejaka tampan kacukan Inggeris melayu itu begitu membenci gadis ini, mereka tidak boleh langsung bertembung muka pasti perang mulut akan meletus. Tengku Aqilah sedar di mata Tengku Ryan Ameer begitu membara api kebencian terhadap dirinya. Mampukah Tengku Aqilah mengapai kebahagiaan dalam hidupnya? Mampukah Tengku Aqilah terus menagih kasih bapanya? Begitu utuhkah api kebencian Tengku Ryan Ameer pada dirinya.....



ME : Aku mencari novel ni hampir 2 bulan. Sukar untuk aku mendapatkan pada awal pengeluaran novel ni. Memang sungguh laris ternyata PANAS! di pasaran.... aku sedih masa pencarian ku tidak berhasil kerana telah lebih 4 kali aku pergi ke kedai buku untuk mencari novel ini. Pengeluarannya terhad! Aku rasa tertarik apabila seorang rakan sekerja yang telah khatam membaca novel ini mengatakan pada ku novel ini sangat sangat sangat BEST! pencarian ku berakhir apabila aku di telefon oleh kedai buku tersebut mengatakan buku yang aku cari telah pun ada di kedai mereka dan sangat terhad. Tanpa membuang masa aku selepas kerja aku terus memujuk C Luv untuk ke 1B... Syukur Alhamdulilah... doa ku termakbul juga akhirnya... aku mencium dan memeluk novel ni setelah aku sampai di kedai buku tu... waaa..... sungguh aku tak menyangka aku di perhatikan orang di sekeliling dengan spontan sikapku yang sukar ku gambarkan hahahaha....... syukur.... tolong jangan aku di perlakukan begitu.... tak sanggup.... huhuhuhu............. jangan dera hati ku wahai novel.....   Baru start membuka lembaran pertama.... 
(komen 08.03.2012)Wow.... dari prolog sampai la bab 53... macam tak ingat da aku dimana aku berhenti untuk rehat dan tidur sekejab. Sungguh aku kagum dengan novel ni. dapat memberikan aku 'rasa' yang sungguh mendalam sehingga jatuh juga air mutiara kasih ku ini. Touching habislah... funny pun banyak sebab dengan gaya gila-gila yang ada pada watak Tengku Aqilah buatkan setiap plot membangun dengan penuh isi yang padat dengan getaran yang berbeza-beza. Aku boleg ketawa sendiri bila membaca bab-bab Tengku Ryan menyakat Tengku Aqilah dan akibatnya Tengku Ryan akan kalah dalam pertarungannya... Tidak rugi pengorbanan ku selama ini untuk mencari berminggu-minggu novel ni. Tak rugi juga airmata ku bila aku berasa terharu mendapatkan novel ni sehingga aku boleh di perhatikan dengan penuh tanda tanya... gilak kah? hahahaha.... sabar... aku akan menyambung semula untuk membelai novel kesayangan ku ini. Sekarang adalah part-part yang hangat di mana Ayah kepada Tengku Aqilah sudah mula menerima Tengku Aqilah sebagai anak kesayangannya. Dub Dab Dub Dab... itulah jantung ku bila bab-bab Tengku Ryan dan Tengku Aqilah masuk forum seterusnya... huhuhu suspen sangat... kembang juga bulu-bulu roma ni, sebab terfikir bagaimana watak mahu berhadapan dan tidur sebilik dengan pasangan yang hanya di ikat kerana satu perjanjian perniagaan... lucu... boleh-boleh sampai bab Tengku Aqilah tidur di bawah katilnya kerana Prince Charming mula tunjuk belang kah kah kah....


(komen 25.03.2012) .... sungguh anggun.... memang novel ni menepati citarasa aku, aku suka ketabahan Tengku Aqilah dan Tengku Ryan... sukar aku nyatakan bahawa aku sungguh jatuh cinta dengan setiap plot yang di bangunkan oleh penulis ni... lebih power dari novel 7 hari mencintai mu... aku suka cara menceritaan yang penuh rasa dan tersusun indah... bait-bait puitis juga di selitkan biarpun unsur-unsur jenaka lebih padat... namun aku mudah memahami... aku boleh rasa di amit rindu, sedih dan bahagia bila membacanya... banyak juga di selitkan tentang hukum-hukum halal dan terlarang dalam novel ini... ada juga memaparkan tentang bahayanya pembedahan plastik atau botox yang di lakukan oleh Tengku Natasha untuk meraih kasih Tengku Ryan... aku memang sangat teruja dengan novel ni... memang ada figth dengan novel ASST?... ini lah novel ke dua yang dapat mengetarkan jiwa ku dan meremang bulu roma ku... yes! aku turut merasainya.... sangat-sangat...


CINTA BUKAN SEKADAR LAFAS
CINTA HADIR TANPA DI DUGA
WALAU SEMINIT ATAU SERIBU TAHUN
BELUM TENTU ANUGERAH ITU DATANG
DENGAN TULUS DAN TELUS
DENGAN SEGALA RASA
ITULAH ANUGERAH DARI YANG MAHA ESA
JANGAN SIA-SIAKAN
CINTA YANG MAHA ESA




buy : 23.01.2012 ( isnin ) 1B (haris)
Start : 04.03.2012 ( ahad )
Finish : 25.03.2012 ( ahad ) 7.00 agi

1~810 m/s ( wow! boleh tahan tebal jg )


0 comments: